banner
banner

Τα SOS της διατροφής στις διακοπές!

Ο Αύγουστος επιτέλους έφτασε και οι περισσότεροι από εμάς φεύγουμε διακοπές! Και διακοπές σημαίνει καλοπέραση και ξεγνοιασιά! Όμως τι μπορούμε να κάνουμε ώστε όταν επιστρέψουμε να μην “θυμώσουμε” την ζυγαριά?

Ρωτήσαμε τον διαιτολόγο – διατροφολόγο Αποστόλη Θεοχάρους να μας πει τα SOS για τις διακοπές!

  1. Πρωινό: Είναι απαραίτητο και στις διακοπές (διαβάστε περισσότερα εδώ). Προσπαθείστε όμως να μην καταναλώνετε όλα όσα βρίσκονται στον μπουφέ του ξενοδοχείου. Επιλέξτε κάθε μέρα και κάτι διαφορετικό ώστε να τα δοκιμάσετε, αποφεύγοντας όμως τις υπερβολές. Αν πάλι, φτιάχνετε εσείς το πρωινό στο δωματιό σας ψωνίστε προιόντα υγιεινά για να φτιάξετε το πρωινό σας και να αποφύγετε τις σφολιάτες και τα άλλα παχυντικά πρωινά από έξω!
  2. Snacks: Τα snacks είναι σωτήρια και στις διακοπές για να μην καταναλώνετε στην πορεία της ημέρας μεγάλες ποσότητες φαγητού. Ετοιμάστε σνακ και πάρτε τα μαζί σας στην παραλία. Έτσι δεν θα υποκύψετε σε έτοιμα κρύα σάντουιτς που έχουν μαγιονέζα και επιπλέον θερμίδες. Αποφύγετε το κέικ και τα κρουασάν, αλλά πείτε ναι σε φρούτα, κράκερ ολικής αλέσεως, έναν χυμό, κ.α. (βρείτε ιδέες για υγιεινά snacks εδώ)
  3. Κυρίως γεύμα. Επειδή οι πιο πολλοί παραγγέλνουμε στις διακοπές διπλάσιες ποσότητες φαγητού από ότι χρειαζόμαστε προσπαθείστε να μην τα φάτε όλα. Δοκιμάστε τις τοπικές λιχουδιές αλλά μην αδειάζετε όλα τα πιάτα. Φροντίστε να καταναλώσετε σαλάτα πριν το κυρίως πιάτο και επιλέξτε από το μενού φαγητά με όσο το δυνατόν λιγότερα λιπαρά και όχι τηγανητά.
  4. Φαγητό από fast food: Στις διακοπές συνηθίζουμε να επιλέγουμε κάποιο γεύμα μας να είναι στο “χέρι”. Όμως και εκεί ακόμη μπορείτε να επιλέξετε λίγο πιο….διαιτητικά. Αποφύγετε τις τηγανιτές πατάτες, την μαγιονέζα, την σως, λαδωμένες πίτες, κ.α.
  5. Κινηθείτε. Εκμεταλλευτείτε τις διακοπές για λίγη άσκηση. Σηκωθείτε από την ξαπλώστρα και κολυμπήστε ή περπατήστε ή κάντε θαλάσσια σπορ ή παίξτε ρακέτες ή βόλλευ ή ό,τι σας ευχαριστεί. Στις διακοπές μπορείτε να γυμναστείτε με τον πιο ευχάριστο τρόπο και να κάψετε πολλές θερμίδες χωρίς να το καταλάβετε!
  6. Γλυκά και αλκοόλ. Δεν είναι εύκολο να αντισταθεί κανείς ειδικά στις διακοπές σ’ ένα παγωτό ή σε ένα δροσιστικό κοκτέιλ. Και εννοείται πως πρέπει να τα απολαύσετε. Απλά προσπαθείστε να μην το παρακάνετε και όχι σε καθημερινή βάση.

Σκοπός των διακοπών είναι να χαλαρώσουμε και να ανανεωθούμε. Απολαύστε τις τοπικές λιχουδιές και τα ποτάκια σας αλλά με μέτρο. Έτσι και θα περάσετε όμορφα αλλά δεν θα γυρίσετε με πολλά παραπανίσια κιλά!

Καλές και ξέγνοιαστες διακοπές σε όλους μας!