Στο 68,6% αγγίζει η συνολική πρόοδος των εργασιών στην Ιόνια Οδό, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσιάζει η παραχωρησιούχος κοινοπραξία, με βάση την εικόνα που είχε διαμορφωθεί στο τέλος Ιανουαρίου.
Εντυπωσιακές είναι οι εικόνες στο βίντεο διάρκειας τεσσάρων λεπτών, το οποίο δημοσιοποίησε η εταιρία, όπως και οι φωτογραφίες από την πιο εντυπωσιακή χαραδρογέφυρα.
Πρόκειται γι’ αυτήν που βρίσκεται κοντά στο Τσαγκαρόπουλο Πρέβεζας, η οποία κατασκευάζεται με τη μέθοδο της προβολοδόμησης.
Σημαντική είναι επίσης η πρόοδος των εργασιών στην σήραγγα Κλόκοβας, καθώς πρόκειται για το τμήμα του οδικού άξονα, που ξεκίνησε με την μεγαλύτερη καθυστέρηση, λόγω των προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Στο τέλος Ιανουαρίου του 2016, η συνολική πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών στην Ιόνια Οδό άγγιζε το 68,62%, ενώ τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής:
– 0 χλμ.- 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου
– 76,6 χλμ. – 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή της Συκούλας. Τέλος στο 96χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.
– 145,7 χλμ.– 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας
– 170 χλμ.- 190 χλμ. : Εργοτάξιο Επισκοπικού
Στα προαναφερθέντα εργοτάξια, στο τέλος Ιανουαρίου απασχολούνταν περισσότερα από 1.900 άτομα, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνταν (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ανερχόταν σε 1.478.
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία είναι πολλαπλά, ενώ με την ολοκλήρωσή της η Ιόνια Οδός θα προσφέρει σε όλους τους οδηγούς ασφάλεια, άνεση, ποιοτικές υπηρεσίες και μειωμένη κατά μία ώρα διάρκεια διαδρομής στο ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα.
Η Ιόνια Οδός αποτελεί το συνδετήριο άξονα μεταξύ της γέφυρας του Αντιρρίου και του κόμβου της Εγνατίας Οδού στα Ιωάννινα. Ο δρόμος αυτός έχει τεράστια σημασία- κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο. Πρόκειται για ένα έργο που έρχεται να καλύψει μια απαίτηση πολλών ετών και να δώσει νέα ώθηση σε όλους τους νομούς της ευρύτερης περιοχής.
Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου, θα κατασκευαστούν ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.
Από τις 4 συνολικά σήραγγες, η διάνοιξη των 3 έχει ήδη ολοκληρωθεί (Μακύνειας, Καλυδώνας, Αμπελιάς), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή της μεγαλύτερης σήραγγας (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.854 μέτρα, η διάνοιξη της οποίας πραγματοποιείται ταυτόχρονα και από τα δύο μέτωπα.
Στο τέλος Ιανουαρίου η εκσκαφή στο μέτωπο εισόδου προσέγγιζε τα 650 μέτρα, ενώ αντίστοιχα αυτή του μετώπου εξόδου ξεπερνούσε τα 990 μέτρα.